Khajuraho

Op dag 8 stonden we weer belachelijk vroeg op om onderweg te gaan naar Khajuraho. Rond het middaguur stopten we ergens halverwege om de lunch te nuttigen. Het restaurant was volgens mij meer een omgebouwde schuur maar zou in vroeger tijden best wel eens wat meer grandeur kunnen hebben genoten. In het restaurant bleek dat de de ons volgende Djoser reis met Duitsers enige tijd na ons binnenkwamen. De maaltijd zelf kan ik omschrijven als voedzaam, maar weinig smaakvol ,maar ja wat kan je meer verwachten van een schuur.

's avonds aangekomen werd er niet veel anders gedaan dan slapen sommigen echter waagden zich in de stad om de toeristische winkeltjes te bekijken.

In de ochtend van de 9e dag stond er voor iedereen een fiets klaar want riksja's zijn hier niet aanwezig, achteraf gezien was het lopend ook wel gelukt want het was maar 500 meter lopen.

Het was ons aangeraden om het westelijke tempelcomplex te bezoeken omdat de tempels hier het mooiste zijn, we hebben dit advies dus ook maar opgevolgd.

In het complex stond een achttal tempels gericht aan de bekende hindu-goden waarvan een aantal rijkelijk voorzien waren van erotische afbeeldingen (we bevinden ons immers in het land van de kamasutra)

Na een lunch genoten te hebben bij ons zwembad (ja we genieten ervan dit is immers de laatste van onze trip) gingen we met een jeep de watervallen bezoeken.]

Onderweg kwamen we door een reservaat waar we eental wilde dieren tegenkwamen, op de vraag of we de trip wilden verlengen met een bezoek aan de krokodillen stemden we dus ook allemaal in.

Bij de krokodillen plaats aangekomen bleek dat de krokodillen er weinig zin in hadden om zich te laten fotograferen door een stelletje toeristen we hebben er dan ook geen een gezien.

Na 10 minuten verder te zijn gereden kwamen we aan bij de beroemde watervallen, volgens de gids is er na een goede moesson een enorm schouwspoel van watervallen te ontwaren, nu na een slechte moesson waren er echter maar een paar kleine watervalletjes, beter dan niets toch.

Op de weg terug kwamen we weer een heel aantal aardige mensen tegen die ons vriendelijk toewuifden. Onder andere een aantal meisjes van een jaar of 14 die volgens de gids al waren getrouwd.

De laatste avond in Khajuraho bleek dat het weer al een stuk vochtiger was gelopen zodat we al snel begonnen te zweten, dit hebben we dus maar snel afgespoeld in het zwembad voor we naar bed gingen.